FLUID CHANGE: CUM AM GESTIONAT NATURAL PROCESUL DE SCHIMBARE

Tipărire

Exista doua momente importante in ceea ce priveste o schimbare: cel in care schimbarea respectiva se produce si cel in care devine relevata pentru tine, cand iti afecteaza munca. 

Primul este unic in intreaga organizatie si beneficiaza de resurse si de o mobilizare mai mult sau mai putin generala pentru a asigura comunicarea acesteia. Al doilea se petrece la nivel individual, pentru fiecare atunci cand sarcinile curente il fac sa se loveasca de schimbarea respectiva. Din pacate in acel moment mobilizarea legata de introducerea acelei schimbari a trecut si trebuie sa te descurci singur. 

Pentru a gestiona natural si eficient introducerea si asimilarea unor schimbari este nevoie de strategii pentru ambele tipuri de momente. Daca pentru primul lucrurile sunt mai clare fiind accesibila o larga experienta si bibliografie despre cum si ce trebuie facut, in ceea ce il priveste pe al doilea, sursele de informatii nu mai sunt asa de bogate. 

Noi am lucrat cu organizatii avand peste 10 000 de angajati si am reusit sa implementam scimbari importante rapid si cu eforturi modice. Iata cateva idei nascute in timpul acestor implementari care ar putea sa iti faca viata ceva mai usoara: 

  1. Fa o lista cu toate efectele schimbarii respective si contextele in care acestea apar. In acest fel vei descoperi in ce momente schimbarea va deveni relevanta pentru unul sau altul dintre angajati. 
  2. Ai grija ca atunci cand un angajat cauta informatii intr-unul din contextele listate mai sus ca tot ceea ce tine de schimbarea respectiva sa ii fie accesibil imediat. 
  3. Optimizeaza interactiune angajatului cu mediul sau digital de lucru in asa fel incat acesta sa opereze cat mai putine cautari in cat mai putine locuri. Aceasta insemna ca respectivul mediu de lucru functioneaza bazat pe procese si task-uri si nu pe categorii de informatii. In majoritatea organizatiilor gasesti intr-un loc o fisa, intr-altul o procedura, in al treilea si al patrulea alte cateva lucruri care, toate, iti trebuie pentru un unic proces sau task. Ofera-le integrat, consolidate intr-un singur loc. 
  4. Nu considera ca un email care anunta schimbarea a rezolvat ceva fie si cerand o confirmare explicita de la destinatari ca l-au citit si inteles. 
  5. Anunta repetat schimbarile importante expunandu-le mereu pe prima pagina a intranetului organizatiei tale si in paginile dedicate proceselor si task-urile ce fac apel la acele schimbari. 

Atunci cand este clar pentru angajat ca are un loc unde gaseste usor tot ceea ce cauta iar schimbarile sunt bine semnalizate, atunci schimbarile vor deveni mult mai rapide si facile.  

FaLang translation system by Faboba