“-Nu punem orice pe Intranet....” | Aurel Turbatu (4000+) | Pulse | LinkedIn
Cele mai multe companii nu aduc in intranet informatiile relevante angajatilor. Desi prin aceasta ar avea ocazia nu doar si informeze, ci si sa educe, implice ori sa culeaga feedback, etc, continua sa aduca in fata angajatilor continut cu caracter propagandist. Acestea nici nu mai sunt deschise.
Intranetul ramane un simplu site unde un anume departament, ca sa nu zic doar o persoana, mai posteaza cate ceva. Asa se ajunge la : “Da, mai intru pe intranet sa imi descarc formularul de Cerere de concediu …”
"-Adica sa poata comenta oricine si orice la articolele noastre de pe intranet?”
Da, sa poata! Sa poata aprecia continutul, calitatea si relevanta acestuia. Sa il laude ori sa il critice, sa il completeze cu propria sa experienta, sa il contrazica ori chiar sa il critice pe cel ce l-a scris, pentru ca asta ar aduce doar beneficii companiei. Ar stimula implicarea, initiativa, creativitatea, oferirea de feedback. Ar ajuta la impartasirea si acumularea de experiente ori bune-practici. Ar facilita comunicare intre oamenii din companie care poate altfel nu s-au intalnit niciodata.
“-Noi avem un site pe care mai posteaza din cand in cand cineva de la departamentul X cate ceva si un fileserver cu proceduri si formulare…”
Si din cand in cand primesc pe mail ca s-a schimbat cutare procedura ori cutare formular. De unele nici nu stiam ca exista ori la ce folosesc. Cate din aceste mail-uri se mai deschid in prezent? N-au ajuns ca spam-urile? Cel ce le trimite e “acoperit”, el si-a facut treaba…
“Trimitem cate un newsletter la toti angajatii…”. Deseori cu informatii dintr-un trecut ce nu mai intereseaza pe nimeni. Dar se bifeaza la Comunicare Interna ca toata lumea a fost informata. E ca in “A fost odata ca niciodata…” Prezentul va fi relatat in episodul de luna viitoare.
ESN-ul inca e un fel de Sci-Fi, ca sa nu pomenesc de Digital Workspace. Cate un forum ori chat pe ici pe colo. Intranet-urile avansate, in care angajatii deruleaza mai eficient mare parte din procesele companiei sunt inca la capitolul “Ce o mai fi si nazdravania asta?”. Cat de important este sa am un singur loc in care angajatii sa isi gaseasca toate informatiile de suport? Majoritatea managerilor se feresc sa isi asume si rolul de contribuitor, sunt prea ocupati cu “stingerea incendiilor”. E adevarat, cei mai multi inca nu au reusit sa asocieze performata si cu nivelul de organizare a informatiilor de suport din departamentul pe care il conduc.
Pasul de la a trimite un mail pe un grup la a scrie un articol intr-o sectiune a unui intranet nu e deloc un capat de tara. Punerea unei teme in discutie pe un forum nici atat. Un mod de a propaga schimbari mult mai eficient, asta ar genera o mai buna organizare a informatiilor in cadrul unui instrument mai avansat decat un website, mail ori fileserver.